ESCAPE LOVELLS TRIAL 4X4 Częstochowa – przygotowania

123ESCAPE LOVELLS TRIAL 4X4 jest imprezą zupełnie inną niż rajdy szybkościowe czy przeprawowe. Jego istotą jest przejazd samochodu między wytyczonymi, ponumerowanymi bramkami w odpowiedniej kolejności, zdobywając przy tym jak najmniej punktów karnych za przewinienia takie jak cofanie, dotyk słupka bramki, czy też jego przewrócenie. Każda załoga pokonać musi 8 sekcji, na których wytyczone są po 3 trasy, po jednej dla każdej z klas samochodów: niebieskiej, czerwonej i czarnej. Samochody przypisane są do poszczególnych klas przez sędziego technicznego zawodów, na podstawie oceny wyposażenia i stopnia przeprowadzonych modyfikacji.
Taka formuła zmusza złożone z kierowcy i pilota załogi do doskonałego zaplanowania trasy i perfekcyjnego przejazdu.

Najbliższa edycja ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4 odbędzie się w podczęstochowskim kamieniołomie Prędziszów 21 września 2013 r. Na tydzień przed zawodami spotykamy się w Prędziszowie z pomysłodawcą cyklu ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4 Tomkiem „Szwedem” Szwedo z Klubu Kajman oraz organizatorem edycji częstochowskiej Michałem Mały z Klubu Trawers 4×4.

Magazyn 4×4: Do imprezy jeszcze tydzień. W jakim celu spotykamy się tutaj już dzisiaj??

Tomek Szwedo: Przygotowania każdej edycji cyklu ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4 zajmują dużo czasu. Na terenie całego kamieniołomu zlokalizowanych będzie 9 sekcji oraz biuro rajdu. Razem z Michałem chcemy obejrzeć dzisiaj cały teren by móc wybrać miejsca najciekawsze, które umożliwią startującym załogom pokazanie pełni swoich umiejętności, a zgromadzonym kibicom pozwolą w bezpieczny i możliwie najpełniejszy sposób uczestniczyć w przejazdach załóg.

Michał Mały: Tak jak wspomniał Tomek, przygotujemy 9 sekcji. Na ośmiu z nich wytyczymy trasy dla klas niebieskiej, czerwonej i czarnej, w których startują samochody w mniejszym lub większym stopniu przygotowane do trialowej rywalizacji. Dziewiąta sekcja, zielona, przeznaczona jest dla posiadaczy seryjnych samochodów terenowych, którym z rzadka zdarza się zjechać z asfaltu, ale kusi ich jazda w terenie.

M4x4: Michał, pozwól, że Ci przerwę. Rozumiem, że samochody startujące w klasach niebieskiej, czerwonej i czarnej są przygotowane do udziału w trialu. Czy jednak  naprawdę uważacie, że ktokolwiek wystartuje wartym dużo pieniędzy seryjnym samochodem terenowym, ryzykując jego uszkodzenie?

MM: Trasy niebieska, czerwona i czarna, nazwijmy je zawodniczymi, wymagają od aut pewnego stopnia modyfikacji. Cała sekcja zielona zostanie natomiast przygotowana tak, by zredukować do minimum ryzyko uszkodzenia, a nawet zarysowania samochodu. Naszym celem jest propagowanie off-road’u, dlatego do udziału w imprezie zapraszamy każdego posiadacza samochodu 4×4. Celem sekcji zielonej jest pokazanie kierowcom wykorzystującym swój samochód głównie do jazdy po asfalcie jak wiele frajdy i satysfakcji daje jazda poza nim. Uczestnikom startującym w klasie zielonej chcemy pokazać, jak wielkie możliwości mają samochody, którymi jeżdżą.

M4x4: Ok., rozumiem. Tomek, teraz pytanie do Ciebie. Przeglądając internet natknąć się można na wiele filmów pokazujących wypadki, do których dochodzi podczas imprez terenowych. Czy w Prędziszowie będzie bezpiecznie??

TS: Przy organizacji każdej edycji ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4 kładziemy bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo. Wszystkie sekcje przygotowane są w taki sposób, by załogi mogły pokonać je w sposób bezpieczny. Doskonale zdaję sobie sprawę, iż niekiedy adrenalina i chęć wykręcenia jak najlepszego czasu bierze jednak górę i załogi decydują się na ryzykowne manewry. Dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do przedstartowych badań technicznych pojazdów, podczas których sprawdzany jest każdy element samochodu mający wpływ na bezpieczeństwo. W trakcie jazdy wszyscy uczestnicy zobowiązani są do zapięcia pasów bezpieczeństwa i używania kasków pod rygorem dyskwalifikacji.
W razie przewrócenia się samochodu czy jakiegokolwiek innego wypadku na każdej sekcji obecni są certyfikowani sędziowie, którzy doskonale wiedzą jakie kroki należy podjąć. Oczywiście na każdej edycji obecny jest ratownik medyczny gotowy do udzielenia pomocy ewentualnym poszkodowanym. Na szczęście dotychczas Łukasz, nasz ratownik, nie musiał interweniować ani razu. Oby tak było do końca.

M4x4: Jesteśmy na półmetku cyklu ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4. Za nami już dwie edycje, które odbyły się na poligonie Wapienka w Lędzinach. Za tydzień edycja Częstochowska. Kiedy i gdzie odbędzie się czwarta i ostatnia edycja??

TS: Czwarta edycja cyklu, odbędzie się w połowie października. Pierwotnie była planowana na 12.10., jednakże ze względu na odbywające się w tym samym terminie Bałtowskie Bezdroża postanowiliśmy zmienić termin. Najprawdopodobniej będzie to 19.10., ale zaznaczam, iż nie jest to jeszcze informacja oficjalna. Co zaś się tyczy lokalizacji to jest to jeszcze tajemnica, w każdym bądź razie zapewniam, że będzie ciekawie. Miejsce na trial po prostu idealne.

M4x4: Podsumowując: 21 września widzimy się w Prędziszowie, natomiast szczegółowe informacje dotyczące czwartej odsłony ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4 podane zostaną wkrótce. Gdzie ich szukać??

TS: Wszelkie szczegóły dotyczące cyklu, takie jak terminy, regulaminy, klasyfikacje poszczególnych edycji oraz generalną znaleźć można na stronie www.kajman.org.pl w zakładce TRIAL. Wiele pożytecznych informacji publikowanych jest również na Facebook’owym profilu Klubu Kajman.

M4x4: Dziękuję Wam za rozmowę i nie zabieram cennego czasu. Widzimy się za tydzień na starcie. Dodam tylko, że www.magazyn4x4.pl również będzie przekazywać informacje dotyczące wszystkiego co z wiąże się z ESCAPE LOVELLS TRIAL 4×4, a także informować o przebiegu rywalizacji. Zapraszam na naszą stronę www oraz profil na Facebook’u.

Klika zdjęć z Prędziszowa:

zdjęcie (5) zdjęcie zdjęcie (1) zdjęcie (2) zdjęcie (3) zdjęcie (4)

Napisz komentarz