Cherokee vs. Cherokee. Pojedynek pokoleń cz. I.

ogolne copyZ nowym Jeep’em Cherokee jest trochę tak jak z Dodą. Pomimo swego atrakcyjnego wyglądu i niepodważalnych walorów użytkowych, spotyka go fala krytyki i niechęci ze strony osób, które z takich czy innych względów, nie mogą go mieć. Powiem więcej, nigdy nie miały okazji bliżej go poznać!

Jako, że bliższe poznawanie Dody leży poza kręgiem naszych „służbowych” zainteresowań oraz znacznie wykracza poza granice swobody podarowanej nam przez żony, postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska nowemu Cherokee’emu, porównując go do klasycznego i NIEMODYFIKOWANEGO XJ’a z roku 1999. Oba auta dzieli 15 lat. Czy to dużo? Czy zmiany, które zaszły w tym czasie pozwalają twierdzić, iż nowy Cherokee jest spadkobiercą i godnym następcą XJ’a? Zobaczmy!

Do porównania wykorzystaliśmy, udostępnionego nam na tą okazję przez katowicki salon firmy Ganinex, Jeep’a Cherokee Trailhawk 2014 z bogatym wyposażeniem o wartości ok. 200 tyś zł oraz naszego redakcyjnego Placka, czyli nieco doświadczonego jazdą w terenie Cherokee’ego Sport z 1999 r., praktycznie bez wyposażenia, o wartości …. głównie sentymentalnej, trudnej do wyrażenia w liczbach, ale z pewnością ok. 20-krotnie niższej niż wartość rywala ;-)

Przód 2

Przody obu samochodów różnią się znacznie. Trailhawk oprócz zintegrowanych świateł mijania/drogowych wyposażony jest w światła LED do jazdy dziennej oraz reflektory przeciwmgielne. XJ posiada jedynie zintegrowane mijania/drogowe, które owiane są już niechlubną legendą…

Elementem łączącym oba samochody jest charakterystyczny dla Jeep’a grill, składający się z 7 prostokątów. Ten w Trailhawk’u jest nieco wygięty, przez co auto zyskuje dynamiczny wygląd. Nam się podoba!!

 

bagazniki copyBagażniki rozczarowują. Trudno zmieścić w nich wszystko co potrzeba na kilkudniowy wyjazd. Zaleta XJ’a jest taka, że koło zapasowe, oryginalnie mocowane przy lewej ścianie bocznej bagażnika, można wyrzucić na dach, przez co auto nie traci swojego charakteru, a wręcz zyskuję off-road’owy pazur.

Nie wyobrażam sobie Trailhawk’a z kołem zapasowym przymocowanym do dachu, lepiej niech zostanie tam gdzie jest, nawet kosztem ograniczenia pojemności bagażnika.

IMG_2864

Seryjny XJ zawieszony jest nieco wyżej od Trailhawk’a. Piękne, aluminiowe felgi tego drugiego nadają mu sportowy charakter, wrażenie lekkości i szybkości. Nasze 15 letnie stalówki zdecydowanie pochodzą z innego stulecia… Na korzyść XJ’a przemawia większy prześwit między nawierzchnią, a progami!

IMG_2871

Jeśli chcecie zajrzeć do środka auta zapraszamy do II części naszego porównania.

Napisz komentarz