Black Hawk – najnowszy projekt Metalpasji pod lupą!

18Gdy pierwszy raz zobaczyłem w sieci zdjęcia wykonanego przez Metalpasję Black Hawk’a, zupełnie nie wiedziałem co myśleć. Gdzieś głęboko zacząłem słyszeć głosy, z których każdy przekonywał mnie do swojego punktu widzenia, zupełnie odmiennego od pozostałych – totalny chaos. Część mnie zazdrościła szczęśliwcowi, który może zasiąść za kierownicą tak przygotowanego Jeep’a. Druga część zastanawiała się na głos – cóż to za potwór i wydumka?? Trzecia z kolei pytała się jak ciężki musi być worek pieniędzy, aby tak zmotać Jeep’a WK?? Przyjrzyjmy się Black Hawk’owi i spróbujmy znaleźć odpowiedzi na nasuwające się pytania.

Czym jest Black Hawk?

Black Hawk kiedyś był Jeep’em WK, którym ktoś zapragnął jeździć na polowania i turystycznie włóczyć się po bezdrożach. W tym celu auto zostało podniesione o 4” przy użyciu profesjonalnego liftu, co pozwoliło zamontować opony MT w rozmiarze 33x11x17. Samochód otrzymał kosmiczne zderzaki wyposażone w dwie wyciągarki (przód i tył), osłony podwozia, stalowe progi, bagażnik dachowy, robocze oświetlenie LED, poliuretanowe powłoki chroniące lakier.

Osobiście w Black Hawk’u widzę więcej Black Tank’a, który świetnie poradzi sobie podczas polowania na słonie w bezludnych częściach Afryki. Samochód jest porządną wyprawówką i zdecydowanie nadaje się do terenowej turystyki przez duże „T”.

Trochę szczegółów.

Przygotowując zderzaki projektanci skupili się na tym, aby znacznie poprawić kąt natarcia i zejścia pojazdu, a także pomieścić w nich off-road’owe wyposażenie dodatkowe: oświetlenie, hak, uchwyty do szarpania.

Wyposażony w płytę pod wyciągarkę przedni zderzak o kosmicznym designie, jako pierwszy na świecie, został doposażony w punktowe 11oświetlenie do jazdy dziennej LED. Aby zapewnić dostateczną ilość światła w warunkach nocnych, co w samochodzie dla myśliwego jest istotną kwestią, zaopatrzony został również w podwójne oświetlenie robocze. Mocne uchwyty do szarpania zapewniają bezpieczeństwo ich użytkowania.

Przedni zderzak skrywa wyciągarkę Zeon 10S, z syntetyczną lina Spydura, ufundowaną przez partnera projektu WARN Polska.

Zderzak stalowy tylny musiał pomieścić płytę pod wyciągarkę z liną syntetyczną. Pomimo to projektantom udało się stworzyć produkt znacznie poprawiający kąt zejścia pojazdu. Jako wyposażenie dodatkowe zderzaka zamontowane w nim zostało oświetlenie robocze LED, uchwyty do szarpania i gniazdo haka amerykańskiego 2″.

W żadnej wyprawówce nie może zabraknąć bagażnika dachowego. Konstruktorzy Metalpasji wyposażyli Black Hawk’a w bagażnik African Challenge o skomplikowanej przestrzennej konstrukcji, który doskonale współgra z nowoczesna stylistyką Granda WK. Na wyposażeniu bagażnika znalazło się mocowanie koła zapasowego, podnośnika hi lift oraz, a jakże, oświetlenia LED!

8Jeep został również wyposażony w stalowe progi, które umożliwiają podnoszenia auta za pomocą podnośnika hi-lift oraz są pomocne przy asekurowaniu pojazdu na niebezpiecznych trawersach. Do “Black Hawk’a” trafił model progów 2D NEW z oferty Metalpasji.

Prawdziwą rewolucją w modyfikacjach Jeep’a jest zamontowany w Grandzie lift 4″. Na zestaw składają się komponenty najwyższej jakości – nowe sprężyny dedykowane do liftu, górne wahacze przednie z dożywotnią gwarancją, amortyzatory tylne King Racing Shocks z dodatkowymi zbiorniczkami. Z przodu zastosowane zostały coilovery FOX.

Lift 4″ w jeepie Grand Cherokee WK umożliwił montaż nowych opon typu MT w rozmiarze 33x11x17. Z uwagi na to, iż auto podróżować będzie nie tylko w terenie, ale również na asfalcie, wybór padł na model opon Cooper Discoverer STT, które odznaczają się wysoka odpornością na ścieranie i dobrą, jak na opony MT, trakcją w zimie.

“Black Hawk” otrzymał komplet osłon podwozia, które zabezpieczą pojazd podczas manewrów terenowych oraz nowy dolot i snorkel do Jeepa WK, renomowanej australijskiej marki Airflow.

W końcowej fazie projektu auto trafiło do lakierni poliuretanowej, gdzie nałożone zostały warstwy ochronnej powłoki Line-X, mającej za zadanie zabezpieczać karoserię pojazdu przed uszkodzeniami w terenie. Powłokami Line-X pokryte zostały także wszystkie produkty MetalPasja.pl: stalowe zderzaki, progi oraz bagażnik wyprawowy.

Ile to kosztuje?

Podejmując się realizacji projektu Metalpasja zobowiązała się do nieujawniania jego kosztów. Jako, że my takiego zobowiązania na siebie nie wzięliśmy, spróbujemy policzyć jakim budżetem muszą dysponować chętni do zajęcia miejsca za kierownicą Black Hawk II.

Jeep WK – ceny wahają się w zakresie 65 – 75 tys. zł. Przyjmujemy średnią 70 000 zł.7

Zderzaki – Metalpasja na swojej stronie internetowej nie podaje cen wszystkich produktów. Z dokładnej analizy dostępnych materiałów wiemy, że ceny przednich zderzaków w wersji podstawowej zaczynają się od ok. 3 tys. zł. Jako, że Black Hawk wyposażony jest w zderzaki w full opcji wyceniamy je na ok 4 tyś zł. za sztukę, co daje kwotę ok. 8 tys. zł.

Bagażnik dachowy – model African Challenge w wersji podstawowej kosztuje 1 999 zł. Do ceny tej doliczyć należy opcje, takie jak uchwyt na koło zapasowe, uchwyt na high-lift, oświetlenie LED. Egzemplarz zastosowany w Black Hawk’u wyceniamy na 3,5 tyś zł.

Progi – cena ich to 1 700 zł. Nie ma dostępnych opcji, więc taką cenę przyjmujemy do naszej kalkulacji.

Osłona podwozia – Metalpasja nie podaje na swojej stronie ceny osłon zastosowanych w Black Hawk’u. Znaleźliśmy za to cenę osłon do ZJ’a – 1 100 zł i przyjmujemy ją jako szacunkową do naszych wyliczeń.

Opony – nie są tanie. Na potrzeby artykułu przyjmujemy cenę 4 tyś zł za komplet.

Lakierowanie poliuretanowe – nie udało nam się odszukać cen, tak więc nie uwzględniamy go w kalkulacji.

Wyciągarka – Warn ZEON 10 to wydatek rzędu 5 tys. zł.

Lift – Cena nie jest nam znana. Przyjmujemy jako pewnik 7 000 zł

 

Czas na podsumowanie:

Jeep WK – 70 000 zł

Zderzaki – 8 000 zł

Bagażnik – 3 500 zł

Progi – 1 700 zł

Osłona podwozia – 1 100 zł

Opony – 4 000 zł

Wyciągarka – 5 000 zł

Lift – 7 000 zł

SUMA: 103 300 zł

Przyjemność jazdy Black Hawk’iem kosztuje troche ponad 100 tys. zł. Jeżeli posiadacie już auto, na jego przystosowanie wydać musicie ok. 30 tys. zł. Czy to dużo? Nie wiem, zależy to od subiektywnych odczuć i sytuacji finansowej potencjalnego nabywcy auta. Pewne jest, że za swoje pieniądze dostaniecie produkt z górnej półki przygotowany w oparciu o najwyższej jakości podzespoły. Pewne jest również to, że gdziekolwiek pojawicie się Czarnym Jastrzębiem, tam czuć będziecie na sobie wiele zainteresowanych spojrzeń. Bardzo wiele.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Napisz komentarz