OFF-ROAD Ice Challenge – rajdowa inuguracja roku 2016 w wykonaniu Euroforum

ice_baza-64OFF-ROAD Ice Challenge to nauguracja sezonu 2016 w wykonaniu Euroforum. Rajd został rozegrany równocześnie na terenie dwóch, oddalonych od siebie o ok. 10 km, jurajskich kamieniołomów: Niegowonice i Wysoka. W Niegowonicach organizatorzy wytyczyli pętle, na której ścigały się załogi startujące w klasie Seryjny Wyczyn, natomiast w Wysokiej poszukiwały pieczątek oraz rywalizowały na szybkościowym OS’ie załogi klas Wyczyn oraz Extreme Elektryk.

ice_seryjny-wyczyn-97Trasa w Niegowonicach z pozoru nie była wymagająca, próżno było na niej szukać głębokich przepraw czy ostrych trawersów. Były za to odcinki szybkich prostych, kilka stromych zjazdów i podjazdów oraz trochę niegroźnego błota. Wydawać by się mogło, że będzie lekko – nic bardziej mylnego. W chwili gdy na trasę wyruszyło 15 załóg do głosu doszły adrenalina i wola rywalizacji. Mimo, że organizatorzy zrezygnowali ze startu wspólnego, wypuszczając czwórki zawodników w równych odstępach czasowych, to jednak na trasie można było zaobserwować prawdziwą walkę o pozycję.

Próbując wyprzedzić rywali niektórzy kierowcy decydowali się na jazdę poza utartym torem, co niestety nie dla każdego miało szczęśliwy finał. O pechu, lub też braku szczęścia mówić może załoga nr 315 (kierowca Marek Adamczyk, pilot Marcin Tomaszewicz), której Land Rover zakończył rywalizację bez lusterek zewnętrznych oraz bocznej szyby bagażnika, które nie wytrzymały kontaktu z rosnącymi na trasie rajdu drzewami.

ICE_Seryjny Wyczyn (199)Szczęście nie dopisywało również załodze 309 (kierowca Cezary Hardyś, pilot Kacper Hardyś), której Jeep Wrangler TJ, podczas brawurowej próby wyprzedzania jadącego przed nimi Suzuki, wpadł do świetnie zamaskowanej przez zarośla dziury, która skutecznie uwięziła jego tylne koło. Podejmowane przez załogę próby powrotu do rywalizacji kosztowały ją wiele cennych minut, a kiedy już się udało okazało się, że napięcia nie wytrzymał jeden z krzyżaków, przez co załoga ukończyła rajd jadąc tylko na tylnym napędzie, co nie przeszkodziło jej w zdobyciu bardzo dobrego 8 miejsca!

ICE_Seryjny Wyczyn (15)

Szczególną uwagę zebranej publiczności przyciągał samochód załogi nr 312 – Jeep Grand Cherokee WK2. Złośliwi twierdzili, że niezmodyfikowany i do tego TAKI samochód, nie ma racji bytu na trasie rajdu, jednak bardzo dzielnie dawał sobie radę. Faktem jest, że załoga wycofała się z rywalizacji po kilku okrążeniach, jednakże podczas swojej jazdy pokazali, że potrafią walczyć!

Podobnie zacięta rywalizacja toczyła się na terenie kamieniołomu w Wysokiej, gdzie o cenne punkty walczyli zawodnicy startujący w klasach Wyczyn oraz Extreme Elektryk. By zdobyć punkty załogi musiały odnaleźć i zdobyć ukryte przez organizatorów pieczątki. Jeśli któreś z załóg zebrały identyczną ilość punktów o zwycięstwie decydował czas przejazdu szybkościowego odcinka specjalnego.

Paulina i Konrad

Zdjęcie dzięki uprzejmości Pauliny Marynowskiej.

O tym, że zdobycie niektórych pieczątek nie było łatwe niech świadczy ewolucja do której posunęła się załoga nr 205 Konrad Szczygielski i Paulina Marynowska. Niestety, późniejsze problemy z odpaleniem samochodu pozbawiły ich szans na zwycięstwo, a zebrane punkty pozwoliły przesympatycznej kieleckiej załodze zająć 7 miejsce.

Walka na terenie Wysokiej wymagała doskonałej współpracy pomiędzy kierowcami oraz pilotami, którzy robili co mogli, by w jak najlepszy sposób poprowadzić kierowcę przez podjazd do pieczątki, lub liczne przeszkody terenowe. Niejednokrotnie zdarzyło mi się odpowiadać stojącemu koło mnie pilotowi załogi, który za pomocą interkomu dawał wskazówki kierowcy, a ja myślałem, że mówi do mnie ;-) .

W czasie trwania rajdu na trasach kamieniołomu w Wysokiej swój samochód, SAM EVO 6, testowała załoga 210 (Łukasz Małoplepszy, Łukasz Kożuchowski). Mimo, że nie byli klasyfikowani to dostarczyli wiele wrażeń zebranym kibicom i fotografom.

Również na Wysokiej można było spotkać załogi borykające się z trudnościami technicznymi. Załoga nr 204 (Maciej Żółciński, Marcin Pacułt) musiała opanować oponę, która spadła z felgi pozbawiając ich tym samym szans na zwycięstwo. Chłopaki jednak dali z siebie co tylko mogli i ukończyli rajd na rewelacyjnym 5 miejscu (Elvis królem jest!!).

ICE_Baza (95)Do zapowiadanej przez organizatorów rywalizacji marek przystąpili jedynie właściciele Jeep’ów, tylko tej marce udało się zebrać wymaganą przez regulamin ilość załóg. Jako, że Jeep’y okazały się bezkonkurencyjne, to wszystkie ich załogi otrzymały specjalne medale – wyróżnienia.

Imprezę zakończyło wręczenie przygotowanych przez organizatorów i sponsorów nagród. Głównym sponsorem nagród była marka doskonałych olejów oraz dedykowanych do motoryzacji i mechaniki lubrykantów PENRITE. Pełną tabelę wyników znajdziecie TUTAJ, natomiast galerię zdjęć TUTAJ.

Uważamy, że Euroforum w bardzo efektowny sposób zainaugurowało rajdowy sezon 2016. Już 19 marca na kamieniołomie w Ogrodzieńcu rozegrana zostanie pierwsza runda Przeprawowych Mistrzostw H6. POLECAMY!

Napisz komentarz